דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

דיאטה ללא גלוטן

אנו עדים בשנים האחרונות לתופעה של רצון ומודעות גבוהה לשמירה על הבריאות, ככל שרמת החשיפה שלנו לנתונים רפואיים הולכת וגדלה. ישנן דיאטות מסוגים שונים – להגברת או להפחתת הכמות של מרכיב מזון מסוים, כמו גם דיאטה לצורך מטרה כמו העלאת מסת שריר, או דיאטה שנועדה להפחית שומנים כמו למשל ה"חזרה לממדים הרגילים" שהיו לפני ההיריון. חשיבות מרכיבי התזונה משחקת תפקיד חשוב, אולי הכי חשוב מכולם, אולם לא ניתן להשיג את בתוצאות הרצויות ללא שימוש נכון בכמויות ובתזמונים, במיוחד כשמדובר באדם בריא. באשר לחולים שרגישים למרכיבי תזונה מסוימים כמו גלוטן (חולי צליאק) – אלו חייבים להימנע מצריכת המזון המסומן.

מהו הגלוטן ומדוע דיאטה נטולת גלוטן?
ניתן למצוא את חלבון הגלוטן בעיקר בדגנים כמו חיטה, שיפון, שיבולת שועל ועוד. אותו חלבון (גליאדין המרכיב ביחד עם גלוטנין את הגלוטן) עלול לגרום לנפיחויות, לבעיות במעיים ולבעיות במערכת העיכול ואף למחלת אלף הפנים. המחלה נגרמת כאשר הגלוטן נספג בדופן המעי הדק, מערכת החיסון מזהה את הגליאדין בטעות כגוף זר – פתוגני ותוקף אותו. בכך הינו גורם נזק לריריות ולסיסים (כמו שוטנים המחוברים לדופן האיבר וקולטים חומרים). בעקבות כך, לא ניתן יהיה לספוג מזון באזור- ונגרמת מחלת הצליאק האוטואימונית. קשה לזהות את המחלה באופן חד משמעי, גורמיה כנראה גנטיים (בעולם חולים אלו מכומתים לאחוז אחד מהאוכלוסייה).

דיאטה ללא גלוטן – לא רק לחולי צליאק
כיום, לא רק חולי צליאק מנסים להימנע מגלוטן אלא גם לכל מי שחפץ בכך, כשמטרתו היא הרזייה נטו. על- כן, מי שלוקה בבעיות השמנה – רצוי שיופנה לדיאטן אשר יוכל לכוון אותו לדיאטה הנכונה בעבורו – וניתן לנסות גם דיאטה נטולת גלוטן. הצלחה בדיאטה זו לא בהכרח תצביע על נוכחותה של המחלה, אולם תמיד כדאי לנסות.
מפת אתר | צור קשר