דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

תזונה לאחר לידה

ידוע, כי במהלך היריון האם אוגרת חומרי בניה לגוף התינוק המתפתח ולגוף שלה, כדי שתוכל לספק לו תזונה גם לאחר יציאתו מהרחם, כדי ש"המקומות הנכונים" יכולים להתמלא באופן פרופורציונאלי ויהיה קל יותר לשאת את המשקל, כדי להשתמש בכל מרכיבי התזונה בעת הצורך. לאחר שהתינוק יוצא מהרחם, ישנן תופעות של עייפות, חולשה, עודפי משקל ועוד – יכול להיות שזה לא חדש למי שסבלה מהם במהלך ההיריון (האנרגיות מרוכזות בבטן אבל שאר הגוף לא תמיד מחליף חומרים בקצב אחיד), אולם אחרי הלידה אפשר כבר להתחיל להתאושש מזה.

התאוששות לאחר הלידה
על פי מונחים רפואיים, נדרשת תקופה של כחודש וחצי לאחר הלידה, עד שהרחם יסתגל בחזרה למצב הקודם שבו היה לפני ההיריון. תקופה זו נקראת "פוסט פארטום" או "משכב לידה". בתקופה הזו למעשה אפשר לנוח מעט, להתרכז בהאכלה ובטיפול בתינוק, אולם בתקופה שלאחר זו אפשר להתחיל לפצוח בדיאטה אחרי לידה. באשר לתקופה שבאה לאחר הדיאטה, זו תקופה אחרת לגמרי, שטובה לדיאטות "רגילות".

מה הקשר בין תזונה לבין משכב לידה?
הלידה מביאה עמה ירידה משמעותית בנפח הנוזלים בגוף וגם הדם. הגוף כבר אינו ממחזר חומרים כמו פעם וכמות השתן מתעצמת, יש יותר זיעה ולכן חשים צמא – וישנו קשר ישיר גם לגורמים הורמונאליים בגוף. הרחם מתכווץ, פעילות המעיים מואטת ולכן עלולים להצטבר יותר חמרי מזון בקיבה – ותחושת נפיחות, כאבים, עצירות וטחורים עולים ללוות את התקופה הזו.

מה הפתרונות לעניין?
לא רק שידוע כי שתיית מים עוזרת להרזיה, אלא שנחוץ ביותר לשתות מים על מנת לשמור על מצב יציב של הגוף. בין השאר, רצוי לאכול יותר פירות יבשים ואפשר גם לחלוט אותם, דגנים עשויים קמח מלא שהם עשירים בסיבים תזונתיים, פירות וגם ירקות – וחשוב מאוד לא לוותר על הקליפה.
מפת אתר | צור קשר