דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

תזונה לילדים

תהליכי הגלובליזציה הביאו עימם שינויים רבים בכל תחומי החיים. הלכה למעשה, ניתן לומר שזה פגע בייחוס המשפחתי שהיה קיים בעבר. כלומר, אם בעבר היה נהוג שהאב הינו המפרנס העיקרי והאם היא זאת שדואגת לבני המשפחה (ללא שום קשר לשוביניזם), אזי כיום המצב שונה לחלוטין, כיום שני ההורים הם אנשי קריירה, הטיפול הילדים הופך להיות על ידי מטפלת, הטלוויזיה ובעצמם ולמעשה הארוחות שלהם משקפות גם כן את אורח החיים הזה.

ניתן לראות כי בימינו קיימת תופעה נרחבת של השמנת יתר בקרב ילדים, ניתן לייחס באופן ישיר את ההשמנה הזאת לתרבות הג´אנק פוד. האם חוזרת מהעובדה (או האב) ואין לה כוח להכין ארוחה מלאה לכל בני המשפחה, לכן הארוחות המהירות הפכו לפתרון יעיל ומהיר לגבי האכלת בני המשפחה, אולם, שיטת הג´אנק פוד גוררת איתה אכילת אוכל לא בריא (כשמו ג´אנק= זבל), השמנה בקרב בני המשפחה (אצל הילדים בעיקר בגלל מבנה גופם) ומחלות למיניהם.

מסיבות אלה, נוצרו כיום דיאטות מיוחדות עבור ילדים ואף דיאטנים ותזונאים מיוחדים אשר עברו את הכשרתם בנוגע לילדים ובני נוער. הלכה למעשה הם מנסים לעזור לילדים לרדת במשקלם (אגב, ייחוס להשמנה בקרב ילדים קשורה באופן ישיר למעמדם בקרב חבריהם, ילדים מקבלים לחברתם את המקובל ופחות את הילד "השמן"), לכן, דיאטה בקרב ילדים הינה חשובה גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה נפשית של הילד.

בבחירת תפריט אצל תזונאית ילדים, חשוב לעמוד על קריטריונים שונים ובעצם להתאים את הדיאטה בצורה הטובה ביותר לפי גיל, משקל, גובה ואחוז השומן והכולסטרול בדם, לפיכך, נקבעת הדיאטה הטובה ביותר עבור הילד. חשוב לציין כי הדיאטה נעשית בשלבים רבים ושונים משל דיאטה של אדם בוגר. זאת מפני שילדים ובני נוער נמצאים באופן מתמיד בשלבי התפתחות ועלייה\ ירידה דראסטית במשקל (כמו לכל בן אדם) מסוכנת לבריאות הילד ולהתפתחותו התקינה. לעיתים יש לשלב טיפול פסיכולוגי ביחד עם הדיאטה בכדי שלא ייווצר מצב שהילד יגרור אחריו ייחוסים רעים בנוגע למשקלו ולמעמדו. 

מפת אתר | צור קשר