דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

מהו האינדקס הגליקמי וכיצד הוא נמדד

המזון שנכנס לגוף, עובר דרך הושט אל המעי הדק ואז גם לקיבה עובר תהליך של פירוק עד למרכיבים הבסיסיים ביותר. כשמזון מתפרק, המרכיבים שלו עוברים לזרם הדם. האינדקס הגליקמי יראה מהי מהירות הפירוק של המזון בדם עד שהוא הופך לגלוקוז (סוכר), כלומר מה שנמדד הוא למעשה קצב הפירוק ולאו דווקא הזמן שלוקח לפרק את המזון. כדי להבין מה ישפיע על האינדקס הגליקמי, רצוי להכיר מבנה של סוכרים שונים, סיבים מסיסים ותכולת שומן. זה יתן את קנה המידה – כמה סוכר כדאי שהגוף יצרוך.

אילו סוגי סוכרים קיימים?
פחמימות שאנו צורכים מדי יום מכילות כשלושה סוגים של סוכרים פשוטים שמרכיבים אותן. יש להם מבנה מולי קולרי אחר, ואותו מבנה ישפיע על קצב החיבור של מולקולת הסוכר לדם. בתחילה הגלוקוז יספג בכבד ומשם יעבור אל זרם הדם. הסוג השני יכלול סוכר פירות (פרוקטוז) וסוכר חלב (לקטוז). מכיון שאלו סוכרים מעט יותר מורכבים – במהלך הפירוק יעשו "תחנת ביניים" כגלוקוז ולאחר מכן מרכיביו יזרמו בדם.

כשהגוף צורך סוכר...
הסוכר הוא מרכיב חשוב בתפעול הגוף – למשל המוח הוא הצרכן הראשי לסוכר. אילולא הסוכר לא היה יכול להניע תהליכים בגוף. לכן הגוף חכם דיו כדי לאגור את הסוכר בצורת פחממות כלומר באופן שזמין לגוף ואף יתפרק מהר כשתהיה אזעקת פתע של מחסור בסוכרים. כשהמוח מזהה כמות גדולה של סוכר ממה שצריך, הלבלב יתחיל ביצור אינסולין. הסוכר יהפוך לפחמימה ואם הפחמימה תהיה בעודף, היא תהפוך לשומן.

צריכה נבונה של סוכר
אין צורך לאכול אוכל דיאטטי  או לפצוח בדיאטה מיוחדת, אלא פשוט לשמור על תזונה נבונה, כלומר לאכול מאכלים שסומנו כבעלי אינדקס גליקמי נמוך יחסית. המזון שרצוי להכניס אותו לתפריט כולל שיבולת שועל, שעורה ושיפון, חלב דל – שומן או חלב מלא, יוגורט קטניות כמו חומוס ועדשים, ומוצרי בוטנים, דובדבן, אשכולית ועוד.
מפת אתר | צור קשר