דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

ניהול יומן תזונה

האויב הכי גדול שלנו הוא אנחנו. היה מי שאמר שהוא נמצא בתת- המודע, אולם הכוח האמיתי הוא כוח הרצון, זה הגלוי – משום שכאשר אנחנו ממלאים אחד לאחד את רצוננו, אנו מקבלים חיזוק מיידי מהעניין – החיזוק המשמעותי ביותר, אנחנו מעריכים את עצמנו יותר על הגשמת המטרות שלנו. עניין זה יכול להתבטא בהפסקת הרגלי העישון, ביכולת להגיע אל קו הגמר בתחרות מסוימת, היכולת להתקבל לעבודה או היכולת לשלוט בחומרים הקולינריים שנכנסים לגופנו וכן בדרך שבה הם יוצאים. על- כן, לניהול יומן תזונה יש משקל רב בתיעוד תהליך ובביקורת עצמית, וכן בהשפעה שהוא יכול לגרום לתהליך.

מהו יומן תזונה?
יומן תזונה הוא המקום לתעד את צריכת הקלוריות היומית ואת רכיבי התזונה השונים שהוכנסו לגוף מול תכנון ההמשך בהתאם. ניתן לשלב אותו בכל תוכנית הרזיה ככלי המעניק משוב מיידי לגבי מצב הדיאטה העדכני. היומן יכול להתנהל באופן ידני וכן ישנם יומני תזונה אונליין, כאשר המחשב יכול לעשות חישוב מיידי באשר לכמות הקלוריות ורכיבי התזונה השונות ביניהן (פחמימות, סיבים, שומנים, ויטמינים ומינרלים, חלבונים ועוד). התוצאות מוצגות לאחר כיול מין, גיל משקל הנמדד ועוד.

יומן תזונה כאמצעי חיזוק
חיזוקים אפקטיביים בעיקר כשהם ניתנים בו- ברגע שבו נעשה השינוי. העניין בניהול ימן תזונה אונליין או באופן צמוד ומיידי הוא המשוב המתקבל באותו הרגע לגבי ניהול תפריט מאוזן או ההתנהלות הקולינרית. החיזוק הטוב ביותר הוא אותה טפיחה על השכם – ויותר מכך – רצוי למצוא חיזוק חומרי אחר מלבד אוכל כמובן, או כפי שדיאטן יוכל להמליץ.

מחקר שנעשה לדוגמה
תוצאותיו והמסקנות ממחקר שנעשה בנושא ניהול יומן תזונה מובילות לכך שנמצא יחס שהינו ישר בין פרק זמן הניטור העצמי (ניהול היומן) לבין הירידה במשקל. בנוסף – דיאטות מוצלחות מתקבלות בזכות ניהול היומן בעצמו – הדיאטה שנבחרת, היא כבר עניין אחר, אולי פחות חשוב.
מפת אתר | צור קשר