דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

דיאטה ככלי להרזיה או תפריט תזונתי?

אורח חיים בריא נמדד גם על פי התזונה. המזון שנכנס לגוף יכול להגדיר את תפקודו של הגוף, וממש על פי שיטה זו, שליטה בכמות ובאיכות המזון עשויה להשפיע על הגוף על פי תמרון מתוכנן מראש. מי שמעוניין לעשות שינויים בתפריט הם בדרך כלל מי שמעוניין לעשות "דיאטה", כלומר – דיאטת הרזיה והורדה במשקל לתיקון ה"טעויות" שנעשו בעבר והביאו למצב הגופני הנוכחי, ופחות כצעד בונה למניעת מחלות ותופעות בעתיד, למרות שישנה מודעות גוברת לשמירת בריאות הגוף.

המשמעות האמיתית של דיאטה – והמודעות
המילה "דיאטה" לקוחה מהמילה הלועזית Diet – ומשמעותה המקורית היא תזונה מתוכננת כדרך חיים. העתקת המילה מאנגלית לעברית גזרה אותה במשמעות שאינה מדויקת: בעברית הצליל של המילה "דיאטה" מתחרז עם "אני צריכ/ה תוכנית הרזיה" או "ממחר – דיאטה!" כשהמשמעות היא למעשה – אני רוצה לרדת במשקל. המכנה המשותף הוא הפרמטר בו עושים את ה"ניסוי" – התזונה. ברגע שמשנים את מרכיב התזונה וההרגלים הופכים לאחרים, ישנו שינוי בגוף, שאינו בהכרח בריא, כמו שהמשמעות המקורית למילה "דיאטה" התכוונה מלכתחילה.

המילים עושות את ההבדל
ראינו כי משמעות המילה דיאטה משתנה במעבר משפה לשפה, וכך למעשה נבנית תרבות שלמה. השאלה הנשאלת היא: האם שמן הוא לא בריא, או שאינו אסתטי? בעברית, המשמעות המושאלת ל"שמן" מהמילה דיאטה היא שאינו אסתטי. באנגלית, התשובה היא ש"שמן" פירושו – אינו בריא. האם זו כוונת המשורר או צורך תרבותי – "עיקום" המשמעות כדי שתתאים לתרבות שלנו שמדיחה את השמנים מתחרויות יופי רק משום ששומן אינו אסתטי.

יכול להיות שזה התת- מודע?
האבולוציה ציידה אותנו במנגנוני הישרדות שהוכיחו את עצמם לאורך השנים, עד אשר התגבשה תפישה בלתי – מודעת כי רזה הוא אחד שמסוגל לחמוק בקלות מהציד, ועל כן הוא מודל לחיקוי ואף מושך, ולהיפך. דיאטה יכולה לשמש כדרך חיים, לשמור אותנו בחיים על ידי תפריט מאוזן ומחושב מראש ואפילו להפוך אותנו לאנשים מאושרים לאחר ייעוץ מול דיאטן.
מפת אתר | צור קשר