דיאטה, השוואת מרפאות דיאטה
צור קשר תפריטים גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
דיאטה בליווי אישי
תזונה בהתאמה אישית
הצרת היקפים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
26/08/2009
פורטל Dieteti משיקים אתר חדש
 הפורטל החדש שלנו יסייע לכם לקבל מספר הצעות מחיר ממרפאות דיאטה שונות. בנוסף תמצאו אצלנו בפורטל מידע רב על תחום הדיאטה, ההרזיה והתזונה.
דיאטה ים תיכונית
דיאטת תפוחים
דיאטת סאות´ ביץ´
דיאטת אורז
דיאטת לחם
דיאטת סקרסדייל
דיאטת כרוב
דיאטת אשכוליות
דיאטת סוג דם
דיאטת אטקינס
דיאטת פופקורן

דיאטה בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות עבור בנים ועבור בנות הוא נושא מורכב מבחינת תזונה. מצד אחד, הגוף דורש עוד ועוד מקורות מזון על מנת להשלים חוסרים, ההורמונים משתוללים ודורשים פיצוי "באשראי" על אספקת מרכיבים לגוף שיוכלו לגרום לו לגדול עוד ועוד. בגיל ההתבגרות אמנם מתפתחים הרגלי אכילה שיכולים להשתנות לתמיד עקב הדרישה התובענית למזון, ועל- כן דיאטה למתבגרים אינה דומה לדיאטה לילדים. ניתן למצוא כיום בוגרים רבים שהיו בהתבגרותם בעלי משקל ושומן רב, ותודות לכוח רצון ומשמעת – חזרו למימדים רצויים ומספקים.

מהי דיאטה למתבגרים?
ישנן מספר סוגי דיאטות. האחת נועדה למנוע עלייה בשומני הגוף וכתוצאה מכך גם עליה במשקל, השניה היא דיאטה כתגובה שכנגד עליה קיימת במשקל, או דיאטה שמהותה בעצם נתינת מענה לצרכי הגוף-  בין אם לצורך מניעת מחלה, התגברות על מחלה או תסמונת מסוימת, למשל כמו פטרייה. הצמיחה המואצת במתבגרים ובמתבגרות נמשכת על פני 4-5 שנים, ואצל הבנות נפסקת בדרך כלל עם קבלת הווסת הראשונה. במקרים של דיאטה מהירה ומופרזת למשל, הגוף לא מקבל את רכיבי המזון הרצויים לו – דבר שעלול לפגום לא רק בהתפתחות ובגדילה אלא גם עלול ליצור בעיות עתידיות ואף תשתית למחלות. נהוג להמליץ על דיאטה בגיל ההתבגרות רק במידה שהילד סובל מעודף משקל של 20% ויותר. 

מה צריך לכלול תפריט דיאטה למתבגרים?
מתבגרים חייבים לאכול מכל אבות המזון, על פי האסכולה של דיאטנית אישית. תפריט מאוזן חייב לסייע לעצמות להתפתח עם מינרלים כמו סידן, ומחסני הסידן המצויידים ישמשו לתצרוכת עתידית, כשישנו תהליך של שקיעת סידן עד אמצע שנות העשרים. מומלץ לצורך ארוחות קטנות ומזינות ביום (5-6), ניתן לאכול "ג´אנק פוד" אולם לעתים רחוקות וכפרס, לקחת אוכל לבית ספר ולא לשכוח לאכול!
מפת אתר | צור קשר